14 January 2016

Το μανταρίνι - η επιστροφή!

Μαζί με το λάδι φέραμε προίκα και πεντανόστιμα μανταρίνια από το χωριό. Και ο Δημήτρης που κάποτε τα καθάριζε μετά μανίας αλλά δεν τα δοκίμαζε, σήμερα και το καθαρίζει με ευκολία πια αλλά και τα δοκιμάζει με το παραπάνω θα έλεγα!


Καθώς καταβροχθίζαμε λοιπόν μανταρίνια, ο μικρός άρχισε να μετρά τα κομμάτια που έχει το καθένα, διαπιστώνοντας πως είναι 9 ή 10. Και επειδή είμαι υπέρμαχος του ότι τα μαθηματικά είναι παντού εκτός από τα βιβλία των μαθηματικών, να μια ωραία ευκαιρία να δούμε στην πράξη το ολόκληρο, το μισό και τα κλάσματα!
Κρατήσαμε ένα ολόκληρο μανταρίνι, το ονομάσαμε και έπειτα του ζήτησα να το χωρίσει στη μέση.



Και το έκανε! Κοίτα το ολόκληρο είναι 2 μισά...ξαναένωσε το να δεις.
Έπειτα χωρίσαμε τα κομμάτια και τρώγοντας λέγαμε "φάγαμε 1 από τα 9 (1/9 ένα ένατο), 2 από τα 9 κ.ο.κ....φάγαμε 9 από τα 9 δηλαδή 1 μανταρίνι!
Είναι πολύ πιθανό αν δεν είχε φάει ήδη 2 μανταρίνια να μην συνεργάζονταν γιατί η πείνα και η υπομονή στο φαγητό δεν είναι κάτι που τον χαρακτηρίζει (ήδη μπούκωσε ένα πριν βγάλω την φώτο!) όμως έδειξε πολύ ενδιαφέρον σε όλο αυτό και είδε με τα μάτια του την ουσία του όλου, μισού και μερών του όλου με έναν πολύ διασκεδαστικότερο τρόπο από αυτόν που πιθανόν να τα διδαχθεί. Αλλά επειδή είμαι αισιόδοξη μπορεί να μην γίνει έτσι μέχρι να έρθει εκείνη η ώρα, τα παιδιά έχουν πάντα πολύ φαντασία με ανεκτικούς δασκάλους!


Καλή διασκέδαση λοιπόν, γιατί τα μαθηματικά αυτό ακριβώς πρέπει να είναι για τα παιδιά!



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Creative Commons LicenseΑυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Ελλάδα.