16 September 2019

Ετήσια ομάδα παιδαγωγικής Montessori και ειδικής παιδαγωγικής.


Ο στόχος μας.

Σε 10 μηνιαίες 4ωρες συναντήσεις θα καλύψουμε βασική θεωρία, υλικό και φιλοσοφία της παιδαγωγικής Montessori. Παράλληλα θα εξετάσουμε χαρακτηριστικά βασικών δυσκολιών που συναντάμε σε παιδιά και πως μπορούμε να τροποποιήσουμε την παιδαγωγική διαδικασία ώστε να αφορά και παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες που εντάσσονται στην τυπικη εκπαίδευση.

Το σκεπτικό μας.
Μια παιδαγωγός Montessori και μια ειδική παιδαγωγός ενώνουν δυνάμεις. Στην καθημερινότητα της τάξης συχνά συναντάμε δυσκολίες στο να διαφοροποιησουμε το περιβάλλον ωστε να χωρά το ενδιαφέρον όλων των παιδιών. Στην καθημερινότητα της τάξης συχνά συναντάμε παιδιά που χρειάζονται στήριξη και πριν από αυτή, αναγνώριση. Πως θα μπορέσει μια γενική παιδαγωγός να διαφοροποιησει την παιδαγωγική διαδικασία ώστε να χωρά όλους. Πως μπορεί μια ειδική παιδαγωγός να εφαρμόσει υλικό Montessori.

Σε ποιους απευθύνεται
Παιδαγωγους προσχολικης ηλικιας, βρεφονηπιοκομους και νηπιαγωγους (ηλικιες 2+ ετων). Ειδικους παιδαγωγους. Φοιτητες παιδαγωγικων σχολων και οσους εχουν αναλογο ενδιαφερον.

Συντονίζουν :
Νομικου Ντίνα (μοντεσσοριανή παιδαγωγός). Πλήρες βιογραφικό θα βρείτε στο thechildin.gr
Λαμπρινή Κουβαρά (Ψυχοπαιδαγωγός στην ειδική αγωγή). Ακολουθεί το βιογραφικό στο τέλος της ανάρτησης.



Ο τρόπος- Το πρόγραμμα
Σάββατα 16.00-20,00 στη Μικρη Σαμπαλα (28ης Οκτωβριου 22, Π Φαληρο).

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 19/10/2019 (Νομικού Ντινα)
Έναρξη ομάδας, το συμβόλαιο μας και η γνωριμία.
Βασικη θεωρια αναπτυξης παιδαγωγικης montessori. Η χωροταξια, το σκεπτικο οργανωσης υλικου. Ο δασκαλος και η ομαδα των παιδιών. Τα κλειδιά για να οργανώσουμε ένα περιβάλλον.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 23/11/2019 (Λαμπρινη Κουβαρα)
Δυσκολίες μαθητών που συναντάμε στην τυπική τάξη.
Τα παιδιά και οι δυσκολίες τους με βάση τη διάγνωση που έχουν από τον εκάστοτε φορέα αλλά και με βάση τις δυσκολίες που βλεπουμε πως αντιμετωπίζουν εντός και εκτός αιθούσας. Με ποιους τρόπους θα γίνει καλύτερη η επικοινωνίας μας με το πλαίσιο-οικογενεια-μαθητής-ειδικοί θεραπευτές -σχολείο.


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 14/12/2019 (Ντίνα και Λαμπρινή)
Μερος 1: Λεπτοι χειρισμοι και αυτονομια. Το υλικο της καθημερινης ζωης. Η αυτονομια , η ατομικη δουλεια. Πρακτικη με υλικο montessori
Μερος 2: Μετατροπες του υλικού της καθημερινής ζωής για παιδια ειδικων ικανοτητων. Το υλικο της καθηνερινης ζωης ευελικτα στην ταξη.


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 18/1/2020 (Ντίνα και Λαμπρινή)
Επικοινωνοντας με ολους.
Η λεκτικη επικοινωνια στην ταξη για ολους. Πως μιλαμε και εντασσουμε τη διαφορετικοτητα στην ομαδα των παιδιων και των γονιων.Παιχνιδια αποδοχης, επικοινωνιας και δικαιοσυνης. Δουλεύοντας με τα δικά μας στεγανά.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 15/2/2020 (Ντίνα και Λαμπρινή)
Οι ρουτινες.
Φαγητο, υπνος, πλυσιμο, μετακινησεις κι ολα οσα κανουμε καθημερινα με την ομαδα μας. Το σκεπτικο που διευκολυνει την ευελιξια, οι αλλαγες που κανουμε ανα διαστηματα. Η οπτικοποίηση ως εργαλείο.

ΜΑΡΤΙΟΣ 7/3/2020 (Λαμπρινή Κουβαρά)
Παιχνίδι και παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Θα ασχοληθούμε με τη θεωρία του παιχνιδιού καθώς και τη σημαντικότητα του σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Θα κάνουμε παιχνίδια που μπορούν να προσαρμοστούν σε όλα τις ηλικίες των παιδιών.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 5/4/2020
Η παρατηρηση. ( Ντίνα Νομικού)
Οφελη της παρατηρησης σε ατομικο και συλλογικο επιπεδο. Τι παρατηρουμε στην ομαδα, στο περιβαλλον. Ο τροπος καταγραφης. Τα συμπερασματα και πως εφαρμοζονται οι αλλαγες.

ΜΑΙΟΣ 9/5/2020 (Ντίνα και Λαμπρινή)
Γλωσσικο περιβαλλον
Μερος 1: Το υλικο Montessori για την γλωσσα. Πρακτικη με υλικο.
Μερος 2: Μετατροπές του υλικού για παιδιά με δυσκολίες.

ΙΟΥΝΙΟΣ 6/6/2020 (Ντίνα και Λαμπρινή)
Εργαστηρι κατασκευης υλικου.
Κατασκευαζουμε υλικο γλωσσας και καθ.ζωης.

ΙΟΥΛΙΟΣ 2020 (Ντίνα και Λαμπρινή)
Παιχνιδια σε κυκλο, γιορτες και δικαιοσυνη.
Η ώρα του κύκλου, προτάσεις που θα βοηθήσουν την ομάδα. Οι γιορτές και πως αποκτούν νόημα για όλους. Η δικαιοσύνη και πως την καλλιεργούμε στην τάξη. Κλείσιμο της ομάδας μας.

Δίνεται αναλυτική βεβαίωση συμμετοχής.
Κόστος συμμετοχής 500€ σε 4 δόσεις (Οκτώβριος/Δεκεμβριος/Μάρτιος και Μαιος).
Δηλώσεις συμμετοχής με mail στο nomikoukonstadina@gmail.com ή sms στο 6947842849 (όνομα, τηλ και mail) έως και 11/10/2019.

*ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΛΑΜΠΡΙΝΗΣ ΚΟΥΒΑΡΑ
Είμαι απόφοιτος του τμήματος Φ.Π.Ψ.(κατεύθυνση Ψυχολογίας) του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 2005 εργάζομαι στο χώρο της ειδικής αγωγής. Τα τελευταία 6 χρόνια συντονίζω ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων, συναισθηματικής αγωγής και δημιουργικού παιχνιδιού σε συνεργασία με ιδιωτικά και δημόσια πλαίσια και φορείς.

Από το 2014 στο Nήμα, που είμαι συνιδρύτρια ,συντονίζω ψυχοεκπαιδευτικές βιωματικές ομάδες για επαγγελματίες στο χώρο της ψυχικής υγείας αλλά και για γονείς. Επιπλέον παρέχω εποπτεία σε νέους επαγγελματίες στο χώρο της ειδικής αγωγής και της ψυχικής υγείας.

Έχω παρουσιάσει εργασίες σε πανελλήνια συνέδρια και σε ημερίδες με θέματα που άπτονται της ειδικής αγωγής ,του παιχνιδιού και της συναισθηματικής αγωγής.

Κύριο επιστημονικό ενδιαφέρον μου είναι η χρήση του παιχνιδιού και παραμυθιού, τόσο ως εργαλείο ψυχοθεραπείας αλλά και ως μέσο προσωπικής ανάπτυξης.

Η μετεκπαίδευσή μου αφορά δομημένα προγράμματα για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, την μαθησιακή προετοιμασία της πρώτης σχολικής ηλικίας, το θεατρικό παιχνίδι, το χορό και την κίνηση στην εκπαίδευση, την προφορική αφήγηση παραμυθιών και την μη κατευθυντική Παιγνιοθεραπεία σε επίπεδο μεταπτυχιακής εκπαίδευσης.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μένα έχει η προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία και για το λόγο αυτό παρακολουθώ συνεχώς σεμινάρια προσανατολισμένα σε αυτό το ηλικιακό επίπεδο. Έχω παρακολουθήσει σεμινάρια και ομιλίες Μοντεσσοριανής εκπαίδευσης, του Tom Hobson από το συνεργατικό σχολείο Woodland Park και ανθρωποσοφίας, της εκπαίδευσης Waldorf με τον κ. Μιχάλη Τζιγκοτζίδη.

Είμαι από τα βασικά μέλη των συμμετεχόντων στο εγχείρημα του Πειρα-μα-τικού Σχολείου, που έχει στόχο τη δημιουργία ενός «σχολείου δρόμου» βασισμένο στη βιωματική διερευνητική μάθηση και του παιχνιδιού στο φυσικό περιβάλλον.
Καλή μας αντάμωση!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Creative Commons LicenseΑυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Ελλάδα.