Στην ηλικία λίγο πριν τα 2 αρέσει πολύ στα παιδιά να κάνουν αντιστοιχίσεις, ζευγαρώματα και ένα προς ένα τοποθετήσεις. Οι δραστηριότητες τέτοιου τύπου όπως αυτή που θα σας περιγράψω ενθαρρύνουν την μαθηματική σκέψη. ένα από τα βασικότερα στοιχεία άλλωστε της μοντεσσοριανής εκπαίδευσης είναι η έμμεση προετοιμασία, το να περνάμε δηλαδή στο παιδί από νωρίς όσα πρέπει να γνωρίσει μέσα από τις αισθήσεις του με έμμεσο τρόπο.
Η δραστηριότητα απευθύνεται και σε παιδιά που δεν γνωρίζουν τα χρώματα καθώς εν μας απασχολεί το όνομα αλλά η ταξινόμηση ίδιου με ίδιο....Αν δε είναι η πρώτη του δραστηριότητα με χρώματα θα πρότεινα να βάλετε 3 ποτηράκια με το κόκκινο κίτρινο και μπλε (τα βασικά χρώματα) και σε επέκταση τα συμπληρωματικά τους (πορτοκαλί, πράσινο, μώβ) όπως είχαμε φτιάξει και τα μπουκαλάκια.Τι χρειαζόμαστε:
- μπάλες από πλαστελίνη κατά προτίμηση φυτική
- ποτηράκια πλαστικά ή από πλεξι-γκλάς σε αντίστοιχα χρώματα
- πλαστικά καρφάκια από αυτά που χρησιμοποιούμε σε μεζεδάκια σε πάρτι στα αντίστοιχα χρώματα
- ένα δισκάκι ή καλάθι με σταθερό πάτο, εδώ χρησιμοποίησα το κάτω μέρος από ένα ξύλινο-ψάθινο κουτί, δεν ξεχνάμε ότι πρέπει να έχει την θέση του και τον δίσκο του!
Στα δικά μας καρφάκια έσπασα την πολύ μυτερή άκρη γιατί έσπαγε στην προσπάθεια του παιδιού να το καρφώσει.
Το ποτηράκι και μπάλα πλαστελίνης. Πιέζουμε την μπάλα ώστε να εφαρμόσει σε όλο τον πάτο του ποτηριού.
Κάπως έτσι θα είναι όταν αρχίσει το παιδί να το δουλεύει!! Μην βάλετε πολλά για αρχή 2-3 καρφάκια από κάθε χρώμα και 3-4 ποτηράκια μιας και δεν έχουν μεγάλο κύκλο δουλειάς. Αν δεν βρείτε χρωματιστά ποτηράκια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διάφανα σφηνοπότηρα, αυτό έχει το καλό ότι δεν σας δεσμεύει στις αποχρώσεις που θα χρησιμοποιήσετε. Με τα χρωματιστά βέβαια είναι πολύ ευδιάκριτο το χρώμα! Είναι αστείο ότι όταν το επανάλαβε ο Δημήτρης προσπαθούσε να τα ξαναβάλει στις τρύπες που υπήρχαν!!
Καλό σαββατοκύριακο ή τετραήμερο για τους πιο τυχερούς!!
No comments:
Post a Comment