23 October 2013

ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ 0-3 ΕΤΩΝ





ΟΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΣΗΜΑΊΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΡΩΜΑ!


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΛΈΞΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΊΑΣ!!


Μοντεσοριανά εργαστήρια για γονείς και μέλλοντες γονείς, στο ΕΜΕΠΗ: " O ασυνείδητος δημιουργός...": Το παιδί από τη γέννηση ως τα 3 του χρόνια
Ένα πλασματάκι τόσο δα, που βάζει όλες του τις δυνάμεις για να γνωρίσει τον κόσμο, είναι ο ασυνείδητος δημιουργός! Τα τόσο σημαντικά 3 πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού θα είναι το επίκεντρο μιας σειράς διαλέξεων και εργαστηρίων βασισμένων στη μοντεσσοριανή προσέγγιση.
Το φαινομενικά ακίνητο σώμα του βρέφους κρύβει έναν εγκέφαλο που δουλεύει στα μέγιστα των ανθρωπίνων δυνατοτήτων προκειμένου να αφομοιώσει και να δομήσει την εσωτερική εικόνα του κόσμου...την εικόνα που εμείς οι "μεγάλοι" θα του προσφέρουμε.
Θα προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε τους μηχανισμούς που διέπουν αυτή τη μοναδική λειτουργία αφομοίωσης του κόσμου και να μάθουμε πώς να προσφέρουμε στο παιδί το καλύτερο δυνατό περιβάλλον, για να αναπτυχθεί ολοκληρωμένα και ισορροπημένα. 
Τα μωράκια μέχρι 6 μηνών είναι ευπρόσδεκτα μαζί με τους γονείς τους! 


ΤΕΤΑΡΤΗ 15/1 και ΤΕΤΑΡΤΗ 22/1, 18.00-20.00, Ομιλία και συζήτηση: Το παιδί από τη γέννηση ως τα τρία του χρόνια.  Πως οργανώνουμε το δωμάτιο και το σπίτι γενικότερα για τον «ασυνείδητο δημιουργό». Ένα φαινομενικά «ακίνητο» σώμα και ένας εγκέφαλος που λειτουργεί στο μέγιστο των ανθρωπίνων δυνατοτήτων έχουν ανάγκη από ένα περιβάλλον οργανωμένο με σκέψη και γνώση.


ΤΕΤΑΡΤΗ 29/1, 18.00-20.00, Κατασκευή μομπίλ και παιχνιδιών για παιδιά έως 18 μηνών.


ΤΕΤΑΡΤΗ  5/2 και  ΤΕΤΑΡΤΗ 12/2, 18.00-20.00, Ομιλία και συζήτηση: Ο γονιός παρατηρητής Πόσα πράγματα δεν είναι όπως φαινομενικά φαίνονται και πόσο διαφορετικά μπορούμε να δούμε το παιδί μας μέσα από την παρατήρηση του. Πώς παρατηρούμε ένα παιδί μέσα στο σπίτι αλλά και εκτός. Πώς και γιατί καταφέρνει τόσο εύκολα να μας θυμώσει ή να μας γεμίσει ενοχές; Παρατήρηση και θυμός: δύο έννοιες που φαίνονται ασύνδετες και όμως δεν είναι.


ΤΕΤΑΡΤΗ 5/3 ΚΑΙ ΤΕΤΑΡΤΗ 13/3, 18.00-20.00, Ομιλία και συζήτηση: Τα κατάλληλα παιχνίδια. Γνωρίζουμε το παιδί 0-36 μηνών, τις ανάγκες του και βρίσκουμε τι παιχνίδια θα του προσφέρουμε σταδιακά, ώστε να έχει πάντα ενδιαφέρον. Γιατί δεν χρειάζεται πολλά αλλά λίγα και ουσιαστικά; Γιατί ενώ έχει πολλά και ακριβά θέλει τα δικά μας αληθινά αντικείμενα;


ΤΕΤΑΡΤΗ 26/3, 18.00-20.00, Εργαστήρι: Κατασκευή παιχνιδιών για παιδιά από 18 ως 36 μηνών.
 Θα κατασκευάσουμε παιχνίδι απο καθημερινά υλικά ή εναλλακτικά ένα βιβλίο από φωτογραφίες της οικογένειας. Θα συζητήσουμε πως διαβάζουμε ένα τέτοιο βιβλίο καθώς και πως μπορείτε να το επεκτείνετε και σε άλλα θέματα φτιάχνοντας βιβλία με τα παιδιά σας. Το κάθε μέλος της ομάδας θα επιλέξει τι θα κατασκευάσει κατα την διάρκεια του εργαστηρίου. Για το βιβλίο θα χρειαστούμε φωτογραφίες από στιγμές της οικογένειας και του παιδιού. Το εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί με το μέγιστο 6 συμμετοχές και αν συμπληρωθούν και αλλές θέσεις θα δημιουργηθεί δεύτερη ομάδα σε άλλη ημερομηνία

ΤΕΤΑΡΤΗ 9/4 και ΤΕΤΑΡΤΗ 16/4, 18.00-20.00, Το φαγητό τα 3 πρώτα χρόνια ζωής. Πώς θα μάθει να τρώει σωστά, να δοκιμάζει από όλα, να έχεις υγιείς διατροφικές συνήθειες. Πώς αντιμετωπίζουμε το «σύνδρομο του γεμάτου κουταλιού». Ιδέες για την οργάνωση του τραπεζιού και του χώρου φαγητού. Το σουπλά της Μοντεσσόρι.

Τα εργαστήρια συντονίζει η Ντίνα Νομικού, μοντεσσοριανή εκπαιδευτικός, απόφοιτη του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου (thechildin.blogspot.gr) και θα γίνουν στο ΕΜΕΠΗ. Κόστος συμμετοχής 15 ευρώ στις διαλέξεις/ συζητήσεις και 20 ευρώ στα εργαστήρια (συμπεριλαμβάνονται τα υλικά).

EMEΠΗ: Ιωάννου Φιλήμονος 3 (μετρό Αμπελόκηποι ή Μέγαρο Μουσικής) Περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 211-4051903,www.childhood.gr και στο facebook.








Το Σάββατο 21/12/2013 ώρα 11.00 θα έχω την χαρά να παρουσιάσω στο συνέδριο την εισήγηση μου με τίτλο:
 “Η είσοδος στο σχολείο αλλιώς..”


Μια παράλληλη ιστορία της “προσαρμογής” από τα μάτια ενός παιδιού 2 ½ ετών και τις εμπειρίες μιας μοντεσσοριανής εκπαιδευτικού. Το παιδί σκέφτεται και η δασκάλα μας εξηγεί πως η “επώδυνη”  κατά γενική ομολογία μετάβαση του παιδιού από το οικογενειακό στο σχολικό περιβάλλον μπορεί να είναι μια ομαλή , ήρεμη και φυσιολογική διαδικασία; Κι αν δεν είναι πως δουλεύοντας απο κοινού την βοηθάμε να εξελιχθεί ομαλά. Πως η βαθιά γνώση των αναπτυξιακών του αναγκών και ο σεβασμός στην μοναδικότητα του  οδηγούν στον σχεδιασμό ενός προγράμματος προσαρμογής που απευθύνεται μόνο σε αυτό το παιδί σε αυτόν τον γονέα και  σε αυτή την οικογένεια. Η μοντεσσοριανή προσέγγιση για την προσαρμογή απαιτεί από τον εκπαιδευτικό να γνωρίζει βαθιά, να παρατηρεί το παιδί να επικοινωνεί τον γονιό και το παιδί, να πηγαίνει βήμα βήμα με ένα  και μοναδικό σκοπό, να αναπτυχθεί η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη του παιδιού (και του  γονέα) προς το σχολικό περιβάλλον.


Το πρόγραμμα του συνεδρίου για την Μέθοδο Μοντεσόρι στις 20 και 21 Δεκεμβρίου 2013

εδώ!






Το πρώτο συνέδριο για την μέθοδο Μοντεσσόρι 20 και 21 Δεκεμβρίου 2013

 Λεπτομέρειες εδώ  http://www.montessoriani.gr/


Θα έχω την χαρά να παρουσιάσω την εισήγηση μου με τίτλο "Η είσοδος στο σχολείο αλλιώς.." Προσεχώς θα αναρτήσω το αναλυτικό πρόγραμμα και λεπτομέρειες.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Creative Commons LicenseΑυτό έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Ελλάδα.